Lata 50. – 2 poł.

Projekt scenograficzny do sztuki "Święta Joanna", 1956, własność prywatna

Projekt scenograficzny do sztuki „Święta Joanna”, 1956, własność prywatna

Święta Joanna – George Bernard Shaw, przekład Florian Sobieniowski
reżyseria i inscenizacja – Władysław Krzemiński
asystent reżysera – Tadeusz Mroczek
scenografia i kostiumy – Tadeusz Kantor
muzyka – Artur Malawski
kierownictwo artystyczne – Roman Zawistowski

kierownictwo literackie – Leszek Herdegen

premiera – 12 II 1956
Państwowy Stary Teatr, Teatr Poezji, Kraków

 

"Pani Przepieczona", projekt kostiumu damskiego do sztuki "Miarka za miarkę",1956, Muzeum Teatralne w Warszawie

„Pani Przepieczona”, projekt kostiumu damskiego do sztuki „Miarka za miarkę”,1956, Muzeum Teatralne w Warszawie

 

Miarka za miarkę – William Shakespeare, przekład Ludwik Ulrich, opracowanie Włodzimierz Lewik
reżyseria – Krystyna Skuszanka
asystent reżysera – Edward Skarga
scenografia i kostiumy – Tadeusz Kantor
asystent scenografa – Marian Garlicki
muzyka – Jerzy Bresticzker
kierownictwo artystyczne – Krystyna Skuszanka

kierownictwo literackie – Józef Gruda

premiera – 16 IX 1956
Państwowy Teatr Ludowy, Nowa Huta-Kraków

 

 

 

Projekt scenograficzny do sztuki "Hamlet", 1956, własność prywatna

Projekt scenograficzny do sztuki „Hamlet”, 1956, własność prywatna

Hamlet – William Shakespeare, przekład Roman Brandstaetter
reżyseria i inscenizacja – Roman Zawistowski
asystent reżysera – Aleksandra Mianowska
scenografia i kostiumy – Tadeusz Kantor
muzyka – Jerzy Kaszycki
kierownictwo artystyczne – Roman Zawistowski

kierownictwo literackie – Leszek Herdegen

kierownictwo muzyczne – Zygfryd Czerniak
premiera – 30 IX 1956

Państwowy Stary Teatr im. Heleny Modrzejewskiej, Kraków

 

Projekt scenograficzny do sztuki "Afrykańska miłość", 1956, miejsce przechowywania nie ustalone

Projekt scenograficzny do sztuki „Afrykańska miłość”, 1956, miejsce przechowywania nie ustalone

Życie bez miłości jest piekłem, trzy jednoaktówki: SposobnośćAfrykańska miłośćNiebo i piekło – Prosper Mérimée, przekład Joanna Guze
adaptacja, inscenizacja i reżyseria – Andrzej Wydrzyński
scenografia – Tadeusz Kantor
kostiumy – Ewa Jurkiewicz
muzyka – Henryk Czyż
premiera – [20] X 1956
Teatr Satyry, Katowice

 

 

Projekt scenograficzny do sztuki "Antygona", 1957, Muzeum Narodowe w Krakowie

Projekt scenograficzny do sztuki „Antygona”, 1957, Muzeum Narodowe w Krakowie

Antygona – Jean Anouilh, przekład Zbigniew Stolarek
reżyseria – Jerzy Kaliszewski
asystent reżysera – Jerzy Grotowski
scenografia i kostiumy – Tadeusz Kantor
muzyka – Jerzy Kaszycki
kierownictwo artystyczne – Roman Zawistowski

kierownictwo literackie – Leszek Herdegen
premiera – 12 I 1957
Państwowy Stary Teatr im. Heleny Modrzejewskiej, Teatr Poezji, Kraków

 

 

Projekt kostiumu męskiego do sztuki "Czarująca szewcowa", 1957, miejsce przechowywania nie ustalone

Projekt kostiumu męskiego do sztuki „Czarująca szewcowa”, 1957, miejsce przechowywania nie ustalone

 

 

Czarująca szewcowa – Federico Garcia Lorca, przekład Juliusz Chodacki
reżyseria – Tadeusz Kantor, Marian Słojkowski
inscenizacja, scenografia i kostiumy – Tadeusz Kantor
muzyka – Jan Krenz
choreografia – Zofia Więcławówna
kierownictwo artystyczne – Roman Zawistowski

kierownictwo literackie – Leszek Herdegen
premiera – 27 VII 1957
Państwowy Stary Teatr im. Heleny Modrzejewskiej, Kraków

 

 

 

Projekt kurtyny do sztuki "Maski Marii Dominiki", 1957, Teatr Polski w Warszawie

Projekt kurtyny do sztuki „Maski Marii Dominiki”, 1957, Teatr Polski w Warszawie

Maski Marii Dominiki – Jerzy Zawieyski
reżyseria i inscenizacja – Roman Zawistowski
scenografia i kostiumy – Tadeusz Kantor
opracowanie muzyczne – Tadeusz Szeligowski
choreografia – Witold Borkowski
kierownictwo artystyczne – Stanisław Witold Balicki

kierownictwo literackie – Irena Strzemińska
premiera – 31 X 1957
Teatr Polski, Scena Kameralna, Warszawa

 

Projekt scenograficzny do sztuki "Don Juan", 1958, własność prywatna

Projekt scenograficzny do sztuki „Don Juan”, 1958, własność prywatna

Don Juan – Tadeusz Rittner
reżyseria – Władysław Krzemiński
scenografia i kostiumy – Tadeusz Kantor
kierownictwo artystyczne – Władysław Krzemiński

kierownictwo literackie – Leszek Herdegen
premiera – 1 II 1958
Państwowy Stary Teatr im. Heleny Modrzejewskiej, Teatr Kameralny, Kraków

 

"Cesarz", projekt kostiumu męskiego do sztuki "Zawisza Czarny", 1959, miejsce przechowywania nie ustalone

„Cesarz”, projekt kostiumu męskiego do sztuki „Zawisza Czarny”, 1959, miejsce przechowywania nie ustalone

 

 

Zawisza Czarny – Juliusz Słowacki
reżyseria i opracowanie dramaturgiczne – Jerzy Goliński
scenografia i kostiumy – Tadeusz Kantor
muzyka – Jerzy Kaszycki
kierownictwo artystyczne – Władysław Krzemiński

kierownictwo literackie – Henryk Vogler

premiera – 28 XI 1959
Państwowy Stary Teatr im. Heleny Modrzejewskiej, Kraków