Lata 50. – 2 poł.
Święta Joanna – George Bernard Shaw, przekład Florian Sobieniowski
reżyseria i inscenizacja – Władysław Krzemiński
asystent reżysera – Tadeusz Mroczek
scenografia i kostiumy – Tadeusz Kantor
muzyka – Artur Malawski
kierownictwo artystyczne – Roman Zawistowski
kierownictwo literackie – Leszek Herdegen
premiera – 12 II 1956
Państwowy Stary Teatr, Teatr Poezji, Kraków
Miarka za miarkę – William Shakespeare, przekład Ludwik Ulrich, opracowanie Włodzimierz Lewik
reżyseria – Krystyna Skuszanka
asystent reżysera – Edward Skarga
scenografia i kostiumy – Tadeusz Kantor
asystent scenografa – Marian Garlicki
muzyka – Jerzy Bresticzker
kierownictwo artystyczne – Krystyna Skuszanka
kierownictwo literackie – Józef Gruda
premiera – 16 IX 1956
Państwowy Teatr Ludowy, Nowa Huta-Kraków
Hamlet – William Shakespeare, przekład Roman Brandstaetter
reżyseria i inscenizacja – Roman Zawistowski
asystent reżysera – Aleksandra Mianowska
scenografia i kostiumy – Tadeusz Kantor
muzyka – Jerzy Kaszycki
kierownictwo artystyczne – Roman Zawistowski
kierownictwo literackie – Leszek Herdegen
kierownictwo muzyczne – Zygfryd Czerniak
premiera – 30 IX 1956
Państwowy Stary Teatr im. Heleny Modrzejewskiej, Kraków
Życie bez miłości jest piekłem, trzy jednoaktówki: Sposobność, Afrykańska miłość, Niebo i piekło – Prosper Mérimée, przekład Joanna Guze
adaptacja, inscenizacja i reżyseria – Andrzej Wydrzyński
scenografia – Tadeusz Kantor
kostiumy – Ewa Jurkiewicz
muzyka – Henryk Czyż
premiera – [20] X 1956
Teatr Satyry, Katowice
Antygona – Jean Anouilh, przekład Zbigniew Stolarek
reżyseria – Jerzy Kaliszewski
asystent reżysera – Jerzy Grotowski
scenografia i kostiumy – Tadeusz Kantor
muzyka – Jerzy Kaszycki
kierownictwo artystyczne – Roman Zawistowski
kierownictwo literackie – Leszek Herdegen
premiera – 12 I 1957
Państwowy Stary Teatr im. Heleny Modrzejewskiej, Teatr Poezji, Kraków
Czarująca szewcowa – Federico Garcia Lorca, przekład Juliusz Chodacki
reżyseria – Tadeusz Kantor, Marian Słojkowski
inscenizacja, scenografia i kostiumy – Tadeusz Kantor
muzyka – Jan Krenz
choreografia – Zofia Więcławówna
kierownictwo artystyczne – Roman Zawistowski
kierownictwo literackie – Leszek Herdegen
premiera – 27 VII 1957
Państwowy Stary Teatr im. Heleny Modrzejewskiej, Kraków
Maski Marii Dominiki – Jerzy Zawieyski
reżyseria i inscenizacja – Roman Zawistowski
scenografia i kostiumy – Tadeusz Kantor
opracowanie muzyczne – Tadeusz Szeligowski
choreografia – Witold Borkowski
kierownictwo artystyczne – Stanisław Witold Balicki
kierownictwo literackie – Irena Strzemińska
premiera – 31 X 1957
Teatr Polski, Scena Kameralna, Warszawa
Don Juan – Tadeusz Rittner
reżyseria – Władysław Krzemiński
scenografia i kostiumy – Tadeusz Kantor
kierownictwo artystyczne – Władysław Krzemiński
kierownictwo literackie – Leszek Herdegen
premiera – 1 II 1958
Państwowy Stary Teatr im. Heleny Modrzejewskiej, Teatr Kameralny, Kraków
Zawisza Czarny – Juliusz Słowacki
reżyseria i opracowanie dramaturgiczne – Jerzy Goliński
scenografia i kostiumy – Tadeusz Kantor
muzyka – Jerzy Kaszycki
kierownictwo artystyczne – Władysław Krzemiński
kierownictwo literackie – Henryk Vogler
premiera – 28 XI 1959
Państwowy Stary Teatr im. Heleny Modrzejewskiej, Kraków