Tomasz Bazan / NOMAN Restricted Meeting

NOMAN Restricted Meeting / zrealizowano w ramach programu Kantor Terytoria
Wstęp wolny! Wejściówki do odbioru w kasie.

 

Skąd przychodzisz i jakie słyszysz głosy dobiegające z przestrzeni?

Tylko ciało – na więcej nas nie stać – to wystarczająca i jedyna matryca

Gibson, Trylogia Ciągu

 

Ta podróż trwała dziesięć lat, od kiedy Daisuke Yoshimoto po raz pierwszy spotkał się z Tomaszem Bazanem. Przez te wszystkie lata zawsze chcieliśmy się spotkać w procesie przemian ciała. W 2014 roku Tomasz Bazan i Patrycja Płanik wyruszają do Japonii, aby spotkać się z przyjacielem – Daisuke Yoshimoto. Obiecali wrócić. W 2015 roku wracają wraz z przyjaciółmi do Tokyo. Przez półtora miesiąca podróżując, tworzą film inspirowany Kantorem. Tomasz Bazan i Daisuke Yoshimoto poszukują choreografii z muzyką na żywo Jana Duszyńskiego. Patrycja Płanik dokumentuje ten proces. To wszystko chcemy Wam pokazać. Spotkać się w tej przestrzeni podróży, ciała, muzyki i filmu. To wynik naszych ponad dwuletnich poszukiwań – wypełnionych ciągłym myśleniem i odniesieniem do sztuki Kantora jako totalnego inspiratora przestrzeni wolności myślenia.

 

Reżyseria, koncepcja: Tomasz Bazan
Taniec i choreografia:  Tomasz Bazan i Daisuke Yoshimoto
Konsultacja choreograficzna: Anita Wach
Muzyka live: Jan Duszyński
Wideo: Patrycja Płanik

Współpraca, postać Ankin Gig An Kin: Kamila Jarosińska
Światło koncepcja przestrzeni: Tomasz Bazan
Realizacja, dźwięk: Maciej Połynko
Głos: TTS – Ivona
Produkcja: Maria Sapeta
Współpraca: Tomasz Fabiański, Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora CRICOTEKA w Krakowie, Instytut Polski w Tokio

 

 

NOMAN – film / zrealizowano w ramach projektu Kantor Terytoria

reżyseria, zdjęcia, montaż: Patrycja Płanik; Tokio 2015
udźwiękowienie filmu: Karolina Płanik

Film jest zapisem myśli i nieoczywistą narracją wprowadzającą w zdarzenia jakie miały miejsce podczas procesu pracy nad spektaklem NOMAN. Człowiek postawiony w centrum metropolii, skomponowany z istotą poszukiwań podczas tej realizacji, z radością, eksperymentem i z czasem. Zespół zdarzeń jaki znajduje się w filmie niejednoznacznie określa gatunek w jakim powstał. Wymyka się z zasad i prowadzi bardziej w strumień świadomości i chęć pozostania poza wyczerpującym mechanizmem konkurowania i ciągłego przekraczania swojego JA. Jest czymś co miało nam przynieść radość i zostawić w nas zadowolenie. Japonia i jej przetworzona kultura jawi się w nim nieprzejednanie.

 

Dofinansowano ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Centrum Kultury w Lublinie, Teatru Maat Projekt, Maat Festival
Spektakl oraz film powstały w ramach programu TEATR 2015 – PROMESA TADEUSZ KANTOR