Wszystkie wpisy

Polifonie 2021. Muzyka obiektów

Grafika do projektu Polifonie. Na biało pomarańczowym tle napis: Polifonie. Koncerty: 6.08.21, 19.00. Aleksander Wnuk, Lupnik. 4.09.21, 19.00. Anna Sowa, It's Only the End of the World. Cricoteka, Nadwiślańska 2-4 Kraków. Bilety: 10 zł ulgowe, 20 zł normalne

Do Cricoteki powracają Polifonie! Na pierwszy koncert zapraszamy 6 sierpnia o godzinie 19.00.

Polifonie 2021. Muzyka obiektów

6.08.2021, godz. 19.00: Aleksander Wnuk: Lupnik

4.09.2021, godz. 19.00: Anna Sowa: It’s Only the End of the World

Bilety: 20 zł normalne, 10 zł ulgowe

Kontynuujemy cykl koncertów muzyki eksperymentalnej i awangardowej. Artyści poświęcają swoją uwagę wielotorowości funkcji i roli instrumentów/obiektów w działaniach muzycznych. Eksplorują zakres ich możliwości brzmieniowych oraz znaczeniowych, sięgają po ich amplifikację, multiplikację bądź dekonstrukcję, a także zmianę kontekstu ich wykorzystania.

 

 

Lupnik – koncert promujący najnowszy autorski album multiperkusisty Aleksandra Wnuka LUPNIK.

Aleksander Wnuk: muzyka, koncepcja, produkcja, instrumenty i obiekty

Wykonawcy:

Aleksander Wnuk: instrumenty perkusyjne / obiekty / przetwarzanie dźwięku

z gościnnym udziałem Pauliny Owczarek: saksofon

lupnik /lupɲik/ — człowiek-lupa, intymnie skupiający swoje zmysły na ekstremalnie małej przestrzeni

“Muzyka Lupnika jest stworzona i wykonywana na zestawie obiektów, instrumentów i sprzętów specjalnie na tę okazję zaaranżowanych. Wytwarzaniu i przetwarzaniu elementarnych dźwięków służą praktyki perkusyjne i post-perkusyjne. Następnie dźwięki wzmacniane i wzbogacane są przez mikser, który staje się kolejnym instrumentem; saturacja jest komponentem przestrzeni dźwiękowej. Punktem wyjściowym dla materiału były zmysłowe atrybuty Malarstwa Materii. W niniejszym kontekście słowo ‘lupnik’ jest nowomową, słowną grą wykorzystaną dla celów tego konkretnego przedsięwzięcia. Koncept ogniskowania zmysłów intymnie — przez co działania jak człowiek-lupa — odnosi się do doświadczenia fizycznego; jest to uwikłanie w dotykalne detale dźwięku, zarówno mnie, jak i słuchacza.” – Aleksander Wnuk

Podczas wydarzenia będzie można również zobaczyć pracę “Sąsiedzi” Pawła Krzywdziaka, która stała się oprawą graficzną albumu i tym samym wizualnym dopełnieniem Lupnika.

 

It’s Only the End of the World – multimedialny teatr instrumentalny na 7 performerów, playback i wideo

Anna Sowa: kompozycja, reżyseria, ruch sceniczny

Wykonawcy:

Sylvain Monchocé – flet

Cristina Arcos Cano – saksofon

Fábio Santos – perkusja

Maria-Louise Schneider – głos

Umberto Beccaria – fortepian

Maria Muñoz Lopez – skrzypce

Paula Sanchez – wiolonczela

“Apokalipsa, jako pojęcie uniwersalne, nieprzerwanie pojawia się w powtarzającym się cyklu dziejowym jako punkt kulminacyjny, który z jednej strony doprowadza do chaosu i zniszczenia, jednocześnie odsłaniając to, co nieznane oraz budując nowy porządek. Dla mnie kryzys, rozumiany w szerokiej perspektywie społecznej, politycznej czy ekonomicznej, jak również pojmowany jednostkowo, jako stricte indywidualne doświadczenie, jest swoistym „końcem świata”. Do zgłębienia mechanizmów tak rozumianej apokalipsy-kryzysu wykorzystuję narzędzia muzyczne i ruchowe. Poprzez nowatorskie użycie instrumentów, będące wynikiem dekonstrukcji przyjętych norm i technik, próbuję odnaleźć nową jakość muzyczno-dramatycznej wypowiedzi. Wykonawców traktuję jako performerów, w równym stopniu kładąc nacisk na realizację partii instrumentalnych, jak i wymagających fragmentów taneczno-performatywnych. W spektaklu epizody intensyfikujące poczucie niepokoju, entropii czy przytłoczenia, wyrażone za pomocą muzyki i gestu, przeplatają się z fragmentami kontemplacyjnymi, pełnymi intymności czy niejednoznacznego humoru.” – Anna Sowa

Zapraszamy do dołączenia do wydarzenia na Facebooku.

 

Partner wydarzenia:

0
    Twój koszyk
    Twój koszyk jest pustyWróć do sklepu