Wszystkie wpisy

Rollercoaster. Prowadzące i prowadzący warsztaty

Grafika do wydarzenia "Rollercoaster" składająca się ze zdjęć prowadzących warsztaty i elementów grafiki wydarzenia

WARSZTATY TANECZNE:

Fot. Grzegorz Mart

Eryk Makohon – (instruktor) – twórca, kierownik i choreograf Krakowskiego Teatru Tańca. Stały wykładowca bytomskiego Wydziału Teatru Tańca Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie. Stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Twórca ponad trzydziestu spektakli. Autor projektów o charakterze edukacyjnym oraz wielu wydarzeń artystycznych, w tym festiwali, konkursów i cyklów prezentacji tańca współczesnego. Tancerz Śląskiego Teatru Tańca (2003-2005). Przez wiele lat współpracował z miejskim Teatrem KTO. Jest twórcą ruchu w spektaklach z kilku ostatnich sezonów, pokazywanych na wielu festiwalach teatralnych na całym świecie. Jako choreograf Krakowskiego Teatru Tańca jest laureatem prestiżowych nagród. Teatr reprezentował Polskę na ważnych wydarzeniach artystycznych zagranicą, między innymi podczas Biennale Artystów Europy i Krajów Śródziemnomorskich w Barii, we Włoszech. Ostatni spektakl Eryka Makohona pt. “MY|WY” został wybrany jako jeden z pięciu najlepszych spektakli teatru niezależnego w Polsce, w ramach konkursu “The Best OFF”. Eryk Makohon był kuratorem programu prezentacji tańca “Goodbye Superman! Mężczyzna w polskiej choreografii”, obecnie współtworzy cykl “Rollercoaster. Kolekcjonerzy wrażeń” w krakowskiej Cricotece. W ostatnich latach realizował projekty artystyczne we współpracy między innymi z Central Europe Dance Theatre, Sinfonią Varsovią i Agencją Artystyczną Kameny, ICE Kraków Congress Centre, Urzędem Miasta Krakowa, Akademią Sztuk Performatywnych w Pradze, Capellą Cracoviensis, Instytutem Promocji Kultury Polskiej i wieloma innymi. Twórca pierwszego w Polsce Centrum Choreograficznego.

O warsztatach Cricotage:  Warsztat  będzie inspirowany happeningiem Tadeusza Kantora  CRICOTAGE w jego obydwu odsłonach: warszawskiej i krakowskiej. Będziemy bawić się ruchem inspirowanym działaniami użytymi w happeningu, ale też wyznaczać linie podziału i je przekraczać. Ciałem i jego działaniem zdefiniujemy obszary ograniczeń, ale i wolności.  Nasze działania ruchowe zmierzać będą do powstania ruchowej partytury, aktywującej przestrzeń i czas! Sami będziemy także decydować o tym, jak ona się rozwinie. Może uda nam się nawet naszą partyturę ujawnić w przestrzeni publicznej?

Katarzyna Żeglicka – animatorka kultury, performerka, certyfikowana trenerka samoobrony i asertywności dla kobiet i dziewcząt – WenDo. Od 17 lat pracuje z osobami z niepełnosprawnościami. Ukończyła roczny Kurs Choreografii Scenicznej pod kierunkiem Iwony Olszowskiej. Uczestniczka warsztatów i laboratoriów tanecznych, pracy z ciałem i ruchem w Polsce, Szwecji i Holandii oraz rezydencji artystycznej Winter Artist Exchange w Niemczech. Wystąpiła w spektaklach „Poruszenie” (choreogr. Zofia Noworól), „PokaZ” (Teatr 21), „Rafał Urbacki: Solo”. Swoją autorską etiudę „Rezonans kontrastu” pokazała podczas międzynarodowej konferencji w Katmandu w Nepalu. W kręgu jej zainteresowań są: sztuka inkluzywna, site specific oraz performance.

O warsztatach Hommage a Maria Jarema:

Oczy, usta, ręce, brzuch, nogi, głowa
Rytmiczny ruch, patrzenie, chodzenie, znieruchomienie
Posłuchaj swojego ciała, odnajdź w nim ruch, stwórz z niego kolaż
Wyraź swoją ekspresję bez względu na wiek i stopień sprawności

Fot. Gustavo-Zaballos

Paweł Łyskawa – tancerz, choreograf, pedagog, producent i animator kultury. Absolwent Wydziału Teatru Tańca PWST w Krakowie oraz wiedzy o kulturze na Uniwersytecie Jagiellońskim. Od ponad dziesięciu lat na stałe współpracuje z Erykiem Makohonem w ramach Krakowskiego Teatru Tańca, który obecnie współtworzy, odpowiadając za organizację, realizację projektów oraz edukację. Uczy tańca współczesnego oraz zagadnień związanych z ekspresją. Autor wielu wydarzeń tanecznych o zasięgu lokalnym, ogólnopolskim i międzynarodowym. Stypendysta Miasta Krakowa w dziedzinie animacji i edukacji kulturalnej w 2018 roku.

O warsztatach List:

Punktem wyjścia w pracy warsztatowej będzie jeden z najbardziej znanych happeningów Tadeusza Kantora, pt. „List”. Uczestnicy warsztatów skonstruują swój własny happening, w którym powiększeniu zostanie poddany już nie przedmiot a ruch. List wyrażony ruchem – czy to w ogóle możliwe? Czy ciało mówi? Jakie wysyła komunikaty? Czy można je błędnie odczytać?

Fot. Bartek Żurawski

Monika Kiwak – (instruktorka) magister filologii polskiej i magister wiedzy o teatrze (dramatologia) na Uniwersytecie Jagiellońskim; absolwentka wydziału tańca w Performers House (Dania), dyplomowana instruktorka tańca współczesnego (Narodowe Centrum Kultury), uczestniczka certyfikowanego Kursu Body Mind Centering® (Słowacja, Polska 2011 – 2015). W 2013, 2015 i 2017 roku otrzymała stypendium na udział w Alternatywnej Akademii Tańca, realizowanej przez Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk. Rezydentka projektu Dance Move Cities (Kraków, Ryga 2013 – 2014). W 2017 roku otrzymała stypendium na odbycie wizyty studyjnej i warsztat Segni Mossi w Rzymie dzięki wsparciu Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk. Od 2008 do 2015 roku tańczyła w Eksperymentalnym Studio Tańca Iwony Olszowskiej w Krakowie, praktykując improwizację z podejściem BMC®. Zafascynowana jest anatomią i motoryką ruchu. Z pasją pracuje zarówno z dorosłymi, jak i z dziećmi oraz rodzinami.

O warsztatach Kultura agrarna na piasku:

“Kultura agrarna na piasku” była happeningiem apolitycznym. Odbierano go jednak jako polityczny, ze względu na użytą do niego “Trybunę Ludu”. Jaką moc mają słowa? Jaką moc mają słowa Tadeusza Kantora? Rozsmakujemy się w nich? W jaki sposób poruszą ciało? Jaką przyjemność nam sprawią? Na tym warsztacie praktykować będziemy przyjemność ruchu i przyjemność używania głosu. “Kultura agrarna na piasku” zainspiruje nas atmosferą plaży, lekkością działania i brzmieniem słów. Będziemy tworzyć intymne, poetyckie światy solowych improwizacji, pytając tylko samych siebie, co mi w nich sprawia przyjemność i jak z osobistego przeżycia tworzyć mikro performance. Ahoj przygodo!  

Prowadząca warsztaty taneczne

Fot. Krzysztof Hosaja

Marta Pietruszka – tancerka, choreografka, pedagog. Była współzałożycielką Eksperymentalnego Studia Tańca EST, a później także Teatru Gestu i Ruchu. Współpracowała z Gdańskim Teatrem Tańca. Od 1993 roku pracuje w Staromiejskim Centrum Kultury Młodzieży w Krakowie. Jest stałym gościem festiwali teatralnych i tańca współczesnego. Współpracuje z teatrami dramatycznymi, gdzie tworzy choreografie. Stypendystka w Centrum Choreografii NRW w Essen (2000) oraz stypendystka Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2008).

O warsztatach Panoramiczny happening morski: 

Improwizacja ruchowa, na której skupimy się na czasie, wybranych jakościach ruchowych oraz relacji pomiędzy partnerami w ruchu. Poruszać się będziemy  szybko,wolno, będziemy przyspieszać, zwalniać, zatrzymywać się.Doświadczymy ruchu ciągłego, swingującego, falowania , uderzania,zagarniania i rozrzucania oraz innych jakości ruchu.Kreować będziemy krótkie frazy ruchowe i przetworzymy je, nadając im nowe jakości ruchowe.Będziemy pracować w parach, ale także w relacji grupa -solo ,grupa-grupa oraz w innych formach.

Barbara Bujakowska – (instruktorka) tancerka, performerka, twórczyni niezależna, nauczycielka tańca; absolwentka Institut for Dance Art / Anton Bruckner Universitat (Linz) oraz P.F.P w Salzburg Experimental Academy of Dance(SEAD). Laureatka Pierwszej Nagrody w konkursie TVP2 „Dolina Kreatywna” za spektakl solowy „Swan….like”. Stypendystka Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2009) oraz Arts Station Foundation (Solo Projekt ‘2008,Alternatywna Akademia Tańca’2009). Od wielu lat prowadzi zajęcia taneczne, współpracuje z innymi artystami oraz tworzy własne prace z pogranicza teatru, performance-u i nowych mediów. Jej artystyczna twórczość już dwukrotnie została wyróżniona na Polskiej Platformie Tańca, a spektakle zapraszane są na festiwale zarówno w kraju, jak i za granicą.

O warsztatach Lekcja anatomii wedle Rembrandta:

Zajęcia oparte będą o zadania z pogranicza ruchu scenicznego, świadomości ciała, kształtowania obecności scenicznej oraz praktyki szeroko pojętego performance-u. Artystka w swoim własnym warsztacie twórczym sfokusowana jest na minimalizmie, kontekstach kulturowych, nierzadkim poczuciu humoru i ironii oraz założonej z góry niewidoskowości. Do takiej formy wyrazu zaprosi również uczestników wydarzenia.

WARSZTATY MEDIALNE: 

Grzegorz Mart – dokumentalista, fotograf, performer, malarz, historyk medycyny. Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. Leona Schillera w Łodzi oraz Wydziału Intermediów Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Swoje prace pokazywał między innymi w galerii BWA w Tarnowie, galerii Bunkier Sztuki w Krakowie, Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie oraz w Starym Browarze w Poznaniu. Wykłada na Wydziale Intermediów Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie.

O warsztatach: 

Warsztaty skierowane są do pasjonatek i pasjonatów fotografii i filmu. Uczestniczki i uczestnicy poznają podstawy dokumentacji, fotografii artystycznej i profesjonalnej obróbki zdjęć, skupią się na fotografii reżyserowanej, tworzeniu wizualnych esejów komentujących wydarzenia teatralne oraz wirtualnych galerii w mediach społecznościowych z wykorzystaniem możliwości telefonów komórkowych i podstawowych, szeroko dostępnych programów komputerowych dla amatorów. Kolejnym etapem pracy będzie praca z wideo. Zajęcia będą poświęcone dokumentacji, tworzeniu teledysków oraz klipów artystycznych.

 WARSZTATY DZIENNIKARSKIE:

Alicja Müller – krytyczka tańca, członkini Międzynarodowego Stowarzyszenia Krytyków Teatralnych. W latach 2015–2018 redaktorka naczelna magazynu „Teatralia”, doktorantka w Katedrze Antropologii Literatury i Badań Kulturowych na Uniwersytecie Jagiellońskim. Publikuje w prestiżowych magazynach teatralnych i artystyczno-literackich, takich jak „Teatr”, „Didaskalia”, „Akcent” czy „Bliza”, oraz na portalu taniecpolska.pl.

O warsztatach:

Nasz happening rozegra się w przestrzeni słów. Stworzymy artystycznego zina, który będzie efektem eksperymentów z różnymi formami pisania o tańcu i ruchu.

0
    Twój koszyk
    Twój koszyk jest pustyWróć do sklepu