Wszystkie wpisy

Słuchaj muzeum

3 takie same grafiki w rzędzie. Na środku czarne koło z białym napisem: Słuchaj Muzeum. W tle zdjęcie szafki.

Czy wiecie jak brzmi muzeum? Jakie dźwięki można usłyszeć w niedostępnych na co dzień przestrzeniach? Zapraszamy do słuchania opowieści dźwiękowych!

W naszych podróżach dźwiękowych przewodnikami staną się pracownicy Cricoteki. Posłuchamy o codziennej pracy w muzeum. Odwiedzimy miejsca niedostępne dla zwiedzających, jak na przykład magazyny zbiorów. Porozmawiamy o przechowywaniu obiektów i pracy w Cricotece.

Co dwa tygodnie na naszych kanałach w serwisach streamingowych pojawi się nowa, kilkuminutowa opowieść. Słuchaj muzeum razem z nami.

 3 takie same grafiki w rzędzie. Na środku czarne koło z białym napisem: Słuchaj Muzeum. W tle zdjęcie szafki.

CRICOTEKA NA UCHO 

W pierwszym odcinku odwiedzamy Archiwum Tadeusza Kantora. Naszym przewodnikiem jest Tomek Pietrucha. Przyjrzymy się szafkom zaprojektowanym specjalnie z myślą o archiwizowaniu recenzji ze spektakli teatru Cricot 2.

PIERWSZY ODCINEK: Słuchaj muzeum | Szafki na recenzje 

 

Odcinek drugi to rozmowa z Bogdanem Renczyńskim – aktorem teatru Cricot 2 i pracownikiem Archiwum. Opowie nam o pomysłach Kantora na udostępnianie multimediów w czasach, kiedy komputery nie były jeszcze w powszechnym użytku.

DRUGI ODCINEK: Słuchaj muzeum | Zdjęcia na deseczkach

 

Trzeci odcinek to okazja do spotkania z artystkami, które współpracują z Cricoteką, tworząc pomniejszone adaptacje obiektów z muzealnej kolekcji. Makiety dotykowe prac Kantora powstają na potrzeby osób z niepełnosprawnościami wzroku. Barbara Iwańska i Julka Basista opowiedzą o wyzwaniach stojących za takim zadaniem.

TRZECI ODCINEK: Słuchaj muzeum | Makiety dotykowe

 

Co kryje się w skarbcu Cricoteki? Zajrzymy do kasy pancernej i poznamy najbardziej nietypowe eksponaty z kolekcji Archiwum. Naszą przewodniczką będzie Małgorzata Paluch-Cybulska, która kieruje Muzeum Tadeusza Kantora.

CZWARTY ODCINEK: Słuchaj muzeum | Skarbiec

 

W jaki sposób digitalizuje się obiekty muzealne? Jak powstają modele 3D? O fotogrametrii i swoim projekcie opowiada Mateusz Świderski, artysta zajmujący się sztuką cyfrową. W ramach swojej pracy badawczej gościnnie archiwizuje wystawę Tadeusz Kantor. Widma.

PIĄTY ODCINEK: Słuchaj muzeum | Obiekty 3D

 

0
    Twój koszyk
    Twój koszyk jest pustyWróć do sklepu