Spektakl AN ONGOING SONG i performens SEMESTER

Poprzez performatywne gesty, poezję i obiekty wykonane z lateksu oraz drewna, Adamczak i Mullaney żonglują kompleksowością ludzkich relacji, podejmowaniem ryzyka, pożądaniem, współzależnością, odpowiedzialnością, utratą niewinności, czarnym humorem i tkliwością.

 

19 października, godz. 19:00

SEMESTER

AN ONGOING SONG

Bilety: 25 zł

 

20 października, godz. 19:00

AN ONGOING SONG

Bilety: 20 zł

Po spektaklu zapraszamy na rozmowę z Szymonem Adamczakiem, którą poprowadzi Arkadiusz Półtorak.

 

Studenci uczelni artystycznych: 15 zł (bilety dostępne po okazaniu legitymacji w kasie Cricoteki)

 

Zdjęcie: dwóch tancerzy, ubranych w czarne spodnie i jasne koszule, wykonuje układ: jeden stoi na ziemi z ugiętymi kolanami, drugi stoi jakby w powietrzu - jedną nogę ma opartą na udach partnera, drugą zaczepioną za jego głową. Obaj szeroko rozkładają ręce.

AN ONGOING SONG

Zastanawiałem się nad sposobem wyrażenia nieważkości tego duetu. Nad fantomowym bólem, który czułem w otwartych ranach tych, którzy byli przede mną, i w testamencie tych, którzy mi go zapiszą. Z myślą o nich hodowałem kwiaty w butelkach po lekach. Zrozumiałem, że wirus jest przerażająco świetnym performerem. Całkowita liczba zarażonych na całym świecie jest porównywalna do populacji kraju, z którego pochodzę. I to jest tragedia.

An Ongoing Song to przedstawienie wyrosłe z cielesnego i wizualnego imaginarium. Przybiera formę duetu, żeby wyobrazić sceniczną relację ciała i jego komórek do niewykrywalnego wirusa zamieszkującego jego krew. Poprzez performatywne gesty, poezję i obiekty wykonane z lateksu oraz drewna, Szymon Adamczak i Billy Mullaney żonglują kompleksowością ludzkich relacji, podejmowaniem ryzyka, pożądaniem, współzależnością, odpowiedzialnością, utratą niewinności, czarnym humorem i tkliwością.

Szymon Adamczak zajmuje się tworzeniem praktyki artystycznej w kontekście społecznego, kulturowego i artystycznego dziedzictwa związanego z tematyką HIV/AIDS. W tej autobiograficznej pracy zrealizowanej w ramach programu DAS Theatre w Amsterdamie zadaje pytanie, w jaki sposób i czy w ogóle możemy żyć jako ludzie w harmonii z wirusami. Biorąc pod uwagę rozwój medycyny i nauki, w tym performansie proponuje poetykę łączącą osobiste wyznanie, syntetyczne i naturalne materiały oraz działania sceniczne, które zapraszają widza do refleksji nad doświadczeniem choroby i momentami na nowo definiującymi nasze życia.

Spektaklowi towarzyszy wybór tekstów wydany w formie artystycznego zina.

 

Twórcy i informacje dodatkowe

Reżyseria: Szymon Adamczak
Występują: Szymon Adamczak i Billy Mullaney
Scenografia i przestrzeń: Paweł Szubert
Dramaturgia i muzyka: Panna Adorjáni
Kostium: Stefan Vella
Plakat: Michał Loba
Opieka artystyczna: Manolis Tsipos, Zhana Ivanova
Mentor: Jeroen Fabius
Współpraca: Ahmed El-Gendy, Olga Drygas
Tłumaczenie listu: Paweł Świerczek

Czas trwania: 60 minut (bez przerwy)

Produkcja: DAS Theatre, University of Theatre and Dance Amsterdam (AHK)

Research do projektu został zrealizowany podczas wizyty studyjnej w Visual AIDS Foundation w Nowym Jorku, dzięki wsparciu Instytutu Adama Mickiewicza

W spektaklu wykorzystywany jest utwór “Red Circles” Erica Maysona za uprzejmością autora

Trasa spektaklu została dofinansowana w ramach programu mobilności I-Portunus

 

SEMESTER

Koncepcja i wykonanie: Billy Mullaney

 

Performans Billy’ego Mullaney’a jest odtworzeniem słowo po słowie i równanie po równaniu wykładu z fizyki kwantowej. Naukowe treści zostają przedstawione jak poezja, a ciągi równań stają się wizualnie atrakcyjnymi hieroglifami. Performowanie wiedzy staje się formułą, w której symbole i język zostają oderwane od ich wartości informacyjnej i edukacyjnej.

Inspiracją dla tej prowokacji jest moje pięcioletnie doświadczenie pracy w liceum w Stanach Zjednoczonych, gdzie byłem nauczycielem matematyki. Stale byłem zafascynowany i przerażony sposobami sprawdzania wiedzy i, co za tym idzie, metodami nauczania, które umożliwiają zdanie testów. Często myślałem o swojej pracy jako działaniu choreograficznym, przestrzennym, w którym odtwarzanie „kroków” prowadzi do osiągnięcia konkretnego wyniku. Pomyślałem, że moi uczniowie równie dobrze mogliby uczyć się mechaniki kwantowej.

Billy Mullaney

 

Czas trwania: 30 min

Spektakl w języku angielskim, z wprowadzeniem w języku polskim.